16 maj 2009

sommarfrisyr

Idag åkte klippmaskinen fram igen. Magnus har tjatat om att få klippa Russell kortare, han ville så gärna testa om det går. Och jag gillar ju också att klippa, så till slut gav jag med mig. Men inte kortare än tre centimeter. Det gick bättre än förra gången, men det tar tid att klippa hela pälsen.
Russell var rätt så lugn. Det verkade inte som om han tyckte att själva klippningen var så farlig, i så fall var det värre att stå still så länge. Så han satt, stod och låg ganska still när vi matade honom med hemgjort blodpuddingsgodis som Anna hade tipsat om. Russell tyckte själv att han var värd ganska många bitar för att han var så duktig, det märktes. Efteråt klippte jag lite mer med effileringssaxen. Det blir riktigt bra med den, men jag fick ge mig, för vi hade ju hållit på så länge.
Det verkar inte vara lätt att få en jämn frisyr, men både vi och Russell lär oss väl med tiden. Det blev i alla fall bättre än vad jag hade trott. Magnus säger att han ser lättare och sportigare ut. Nu har han lite att växa i. Nästa gång ska jag nog bara ta saxen. Förutom på nosen förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar