6 april 2009

Valpfnatt

Den här dagen började inte så bra. Said och Moses skulle åka bort och ha påsklov i Stockholm, så vi höll på och packade och stökade, ingen hade tid med Russell (tyckte han i alla fall). Sen gick vi ner på stan och Lova och hennes kompis som sovit över - de hade just vaknat - blev kvar med en busig hund som sprang runt och bet på allt.


När jag kom hem hade Russell kissat på dörrmattan. Jag började skölja av den i badkaret med en massa skurmedel men sen när jag skulle se vad Russell gjorde så hade han bitit sönder ett grytunderlägg av kork och det låg fullt med korkbitar i vardagsrummet. Jag blev mer orolig än arg. Tänk om han hade satt en bit i halsen! Sen sov han ända till maten, och somnade igen. Han kom upp och var så gosig och trött och ville gå och lägga sig igen, men då kräktes han i stället. Ånej! Det var väl nåt han ätit? Eller var han sjuk? Magnus tog ut honom, men när han kom in så kissade han på saccosäcken och så fick jag tvätta igen...


Resten av dagen hade vi det helt lugnt. Vi var ute och kollade på allt möjligt och det var skön sol. Russell gick jättebra i kopplet och stannade och väntade tills jag sa att vi kunde gå över vid alla vägar. Nu på kvällen tumlade han runt och bet på sina leksaker och fick mig att leka lite med honom med en trasa, för han var så gullig när han kom med den. Jag brukar släppa innan det blir nån riktig dragkamp, så får han lära sig att komma tillbaka med den. Sen tittade vi på bilar genom fönstret, det är mysigt. Men när jag kom på att jag skulle torka saccosäcken med hårtorken så fick han valpfnatt på riktigt och började anfalla hårtorken. (att han vågade!) Jag tröttnade snart och stängde av hårtorken. Då slickade han den i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar