1 april 2009

Nyhet!




Jag vill introducera en ny bloggare på min blogg! Min kära mamma. Vi kommer att skriva den här bloggen tillsammans så att det blir lite fler inlägg... ;)





Hej, det är Sanna som skriver nu. Eftersom jag har tjatat så mycket på Lova att hon ska skriva nåt i bloggen så är det inte mer än rätt att jag får prova på själv. Russell har varit hos oss i snart fyra veckor och det händer verkligen mycket. Det är helt otroligt hur fort hundvalpar växer och utvecklas!



Lova skrev om att vi hade börjat gömma oss för att Russell ska förstå att det är han som ska följa efter oss och inte tvärtom. Att gömma sig funkar...delvis. Jag menar, han kommer ju alltid och kollar var vi är efter ett tag, men han känner sig väldigt hemma här utanför i skogen nu, så han springer gärna iväg till såna ställen som han gillar, där det finns bajs. Och då är det ju bara bra för honom om vi har gömt oss så att han får ha bajset i fred. Så det funkar inte alltid att gömma sig. Nu försöker vi hålla oss lite närmare och att han ska följa med oss för att vi hittar på roliga saker. Inte så att vi har slutat med gömningen - ibland gömmer vi oss eller oftast bara börjar vi gå iväg åt ett helt annat håll, så han måste följa efter oss, men man måste ju ha lite koll.





Moses blir jätteorolig när Russell springer iväg så där, så jag har testat med att han ska få ha eget hundgodis när vi är ute, så att Russell ska komma med honom. Vi har också lekt en annan kurragömmalek. Moses visar Russell att han har en godis. Sen springer han iväg och gömmer sig bakom ett träd, medan jag håller kvar Russell. Sen får Russell springa iväg och leta, det tycker han är väldigt spännande. När han hittar Moses blir han jätteglad och så får han sin godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar